Wednesday, June 3, 2009

Bunny in a hole......



got you there Yus.......
that sneak preview earlier was for you and u didn't know, did you......I just want to surprise you.....


I have always wanted to do this....not the bunny , but the messy, non-smooth icing thingy. just spread the cream cheese and dab here and there and I am done. Thank you Yus for giving me this much awaited opportunity and as for the bunny, I just thot what goes hand in hand with carrot, this big carrot cake, well of course, it's the rabbit...



made a few baby carrots with fondant, nozzled out some green buttercream grass and I've got my carrot cake with walnut with cream cheese topping with a white bunny rabbit poking out of its hole to get at those yummy carrots.




Thanx min from bakingproject cos I was inspired by one of her decos from her book "Kraf Gula" which co-incidentally the one that I won. Yup. I was one of the three lucky winners who won Min's book. I just changed a bit instead of the bunny in a cupcake, I put it in a hole in a big carrot cake.


Thank you so much Yus for this order and the 50 pieces of vanilla cupcakes with raisins ( how could I have forgotten to snap the photos , must be the excitement of going to meet the person who orders this carrot cake,Yus, for the first time. We've only just known each other, and that too not personally, it was through another friend's blog, " dalam dakapan ibu". We exchanged comments via Ja's blog and e-mails and found out that we have a lot in common...like the kitkat inside our drawers.....hihi....




Ja, if you are reading this, drool....drooooool......saje bagi you geram.... :-)
Ja, I was going to add in the photos of the chocolate mousse that Yus tasted....to make you double droool....tapi lambat sangat nak load, maybe next time, got to finish off Birthday cake " Kereta Merah" for another sweet friend.


Yus, nice knowing you and meeting you and your two wonderful dotters,Nina and nini, what's the name again, phineas and ferb... I'll look it up...
though our meeting was brief cos your hubby dearest and youngest dotter were waiting in the car ( brief pun sempat gak sembang rancak kan...)
Tak pa, nanti You mai lain noo....

enjoy your picnic with your friends and I hope you will enjoy the carrot cake and the vanilla cuppies..







12 comments:

  1. Ooohh bestnya you dgn Yus dapat jumpa! And I'm sooo glad you guys met at my blog.

    Best kan dapat kawan baru. I ni bila lah nak balik A/S ntah. Boleh jumpa you. This weekend my family dtg sini. Raya pun turn Johor this year.

    Tak patut betui tayang kat I mcm ni.... nasib baik I tak pregnant.. kalau tak mesti tak boleh tidoq malam punya..hahaha...

    ReplyDelete
  2. zue,
    what can I say? I was stunned,speechless for a second,clueless for a day until the moment I set eyes and admired that pretty bunny cake, assuming 101% it was someone else's. hahahha..you really got me. Rasa mcm dlm Oprah show pulak.
    Anyway,likewise, I too, am very very happy to be able to put a face and to meet in person the owner of this blog. Credit goes to Ja, my dearest friend...
    Ja, jangan marah no, I dapat makan choc mousse compliments dari tuan rumah.Sedaaap sungguh. Cuma nak jilat jari banyak2 takut tuan rumah geleng kepala kat I saja..hahahah. Nina tu bukan main lagi pulun apa yg aunty Zue sua. Semua tak tolak. Niza pun dah rasmikan cuppies tu masuk yg ke dua I kata stop2 dulu. esok kita sambung lagi. Zue, I sampai balik rumah dah pukul 11.30mlm. Ni still bersemangat nak buka blog orang...hahahah...
    So long and may today be the starting of something meaningful in my life...'wink'!

    ReplyDelete
  3. Salam Ja,
    yup..best sangat finally met Yus in person, bila plak nak jumpa ngan u...and we share quite a lot in commons too. Ja, u pun sama ngan I, kita sama2 minat that husky , sexy voice with scar face guy with songs like "Run to u", "summer of 69", I lurve this guy, even went to his concert back in the 90s.

    saje kasi u terlioq.....kalu u pregnant, nak kena hantaq la, sat gi teringin susah....

    ReplyDelete
  4. Salam Yus,
    so how was the celebration ?
    glad that we finally met. Nanti mai lagi no, boleh sembang lama sikit. I pun seronok buat that bunny carrot cake.yup, we do owe Ja for we first met in cyber thru her rumah, asyik tumpang lalu aje....

    Zue suka tengok Nina finish off the three cuppies tu. Undescribable feeling at that moment cos your effort is being appreciated, speaking of which, gotta get back to my rolling pin and fondant, the wedding gift cupcake fom a sister in cyberjaya for her sister in Taman Uda is waiting for me. Dah buat half way, just took a breather, layan blog ni and just want to sembang with you.

    take care.....

    ReplyDelete
  5. zue,
    I had a great time with my in-laws yesterday and with my much awaited old friend from ITM days last nite and this morning.I duk ingatkan dia datang sekeluarga hence the cupcakes yg I order for the kids. Tengok2 my friend tu dtg just dgn wife dia je. So, I kirim depa bawak balik cupcakes tu sikit je, yg lain I nak sapu bersih, hahhahahah..
    The carrotcake tu I letak lilin banyak2 dan suruh anak2 sedara yg kecik2 nyanyi "happy birthday to everybody" since it's a nobody's birthday pun.Just nak formalise the cake cutting je.Tu pun I cakap, sorang sepotong je, ok? (dalam hati i nak makan banyak2 kek ni) hahah. what a mean mak sedara I am!
    Zue, kek kereta merah tu very cute lah...

    ReplyDelete
  6. Ja, (ni kena tumpang lalu rumah zue pulak, maklomla I ni dagang pak malau, takdak rumah..)you dgn zue minat Richard Marx ke? Count me in. dulu suka giler, tapi lepas dia mai m'sia dan buat sombong tu, I pun jual mahal le dgn dia.

    ReplyDelete
  7. yus,
    masa kat UK dulu memang minat habis dgn mat lagu2 jiwang ni, dgn muka yang yang...dan suarnya yang..tangkap lelehlah dengar lagu2 dia, siap hafal lagi but stll lah leh lawan minat I kat Bryan Adam.Tak tahu lah pulak dia sombong, ye ke. Yus you tahu dulu zue minat rock groups sangat, cam White Snake, Def Leppard tu, went to both concerts....jiwa rock tu ada jugaklah, satu lagi kumplan Rainbow, Dunno about you....tapi takdaklah sampai angguk2 kepala gitu...layan lagu je..

    ReplyDelete
  8. me again yus, baru nak tanya u how the picnic or gathering was.sat gi nak layan a few more cakes before I nak take a break sat bwk kids jalan2 ntah jadi ke tidak....
    cute kan kek merah tu, Zue suka sangat tengok expression kakak birthday boy masa dia datang ambik kek n, sejuk rasa, hilang penat bertungkus lumus...
    dah tengok cupcakes i with the bride and the groom....aku terima nikahnya....

    ReplyDelete
  9. dah tgk...eisy, masa mana you duk kelebet benda2 alah ni semua ya? dgn camera lagi,being one of the ingredients buat kek tu :)
    I suka dengar lagu2 yg tangkap sampai ke jantung, tak kira yg slow atau tak berapa slow. rock yg jenis trash tu I tak minat la, tapi kalau bryan adams tu suka...kadang2 the singers tu I tak tahu nama sgt, tapi kalau start dgr melodi 'nananana', I dah tahu lagu mana yg keluar. Kira tu I minat lagu2 lah.

    oh, my picnic went on very well. Kek rabbit tu dah tinggai separuh.cuppies pun tinggai separuh. I catu debit kredit akaun kek I :)
    I think I could do this more often. Kalau Zue nak jalan2 ke sini, let me know. Kita piknik kat dalam kampus. My friend tu kata best sgt experince picnic dlm kampus.

    Take care zue. nak keluar jalan2 dgn famili skjp. esok pakwe nak balik dah.need some quality time with the family..hehheh.

    ReplyDelete
  10. u r very right. camera is one of the ingredients, tu yg my hubby siap belikan yang SLR tu,zue main tangkap je, digital pun jadik. sama macam handphone, janji boleh call in and out, canggih2 ni tak reti. dapat create blog ni pun dah besaq tuah...very the not so celik IT lah..

    trash zue tak suka jugak macam iron maiden ke apa tu, snow white eh silap, white snake laguu dia banyak gak yang slow, basically zue suka slow rock lah.tapi kadang tu boleh layan jugak Metallica , red hot chilli pepper, nirvana....alamak, terasa muda sekali, mengimbau zaman 80an dan 90an....

    yalah, dah lama tak picnic, ke pegi pantai ke, pegi air terjun ke. shian kat dia, dah nak kena tinggai...sayngkn isteri tinggal2kan...

    ReplyDelete
  11. just came back from outing with the family.makan2 kat pizza hut,main bowling and then back.my kids baru 1st time merasa baling bowling ball on their own, apalagi, org kedah kata,ciwi habeh...
    anyway,it was fun for all.goodnite zue.nanti kita borak email pulak ye.bye...

    ReplyDelete